Hyvällä fiiliksellä 10 000€ säästöihin
Berggren case

BERGGREN on globaali IPR-alan palveluyritys, joka tarjoaa huippuosaamista ja digitaalisia ratkaisuja.

He etsivät apua Sharepointin ja Teamsin tehostamiseen sekä kustannustehokkaaseen kansainväliseen viestintään.

PisteetBerggren Teams koulutukset ja tukipalvelu

+1000€

Kuukausittaiset säästöt

20 %

Tehokkaampi arki

max. 10 min

Vastausaika ongelmatilanteissa

Avatar Urhea x SImplified IT ikoni
Mikko pippuri
Digitalisation Manager, Berggren

"Simplified on mukava kumppani"

Sharepointin ja Teamsin osalta tunnistimme tarpeen johon tarvitsimme edistyneempää apua.

Simplified on mukava kumppani omille epämukavuusalueille.

Lähtötilanne

Berggren on kansainvälinen IPR-alan huippuosaaja, jonka asiakaskunta ulottuu ympäri maailmaa. Kuten monissa kasvavissa yrityksissä, Berggrenilläkin arjen IT-tarpeet alkoivat monimutkaistua, ja erityisesti Teamsin ja Sharepointin tehokas käyttö vaati enemmän osaamista kuin heidän oma tiiminsä pystyi tarjoamaan. He huomasivat, että omat resurssit eivät riittäneet saamaan näistä työkaluista täyttä hyötyä irti, ja tarve ulkopuoliselle asiantuntijalle oli selkeä.

Paineita tuli myös asiakkaiden suunnalta, sillä he odottivat entistä kehittyneempiä ratkaisuja tietoturvassa ja automaatiossa. Tämän lisäksi Berggren halusi löytää tavan hoitaa arjen hommia kustannustehokkaasti ilman, että päivittäiseen toimintaan tulisi lisää byrokratiaa tai mutkia matkaan.

Simplified IT astui mukaan kuvaan juuri oikealla hetkellä. Berggren kaipasi kumppania, jonka kanssa yhteistyö sujuisi mutkattomasti ja joka osaisi tarjota ratkaisuja heidän "epämukavuusalueillaan".

Simplified IT:n tiimin asiantuntemus Teamsin ja Sharepointin käytössä oli juuri sitä, mitä Berggren tarvitsi – ja he aloittivat projektin tavoitteena tehostaa viestintää, selkeyttää arjen työtä ja saada samalla merkittäviä säästöjä viestintäkuluissa.

Haasteet ennen projektia

Image

Asiakkaiden vaativat tarpeet

Edistyneemmät tarpeet tietoturvapuolella, automaatiossa ja käyttöoikeuksissa kasvoi. Joltain oli kysyttävä apua.

Image

Teams ja Sharepoint tuotti hankaluuksia

"Sharepoint ja Teams ovat olleet järjestelmiä, joihin en itse, eikä oma tiimikään ole perehtynyt syvällisesti."

Kumppani epämukavuusalueille

Projektin kulku

1.
Tarpeiden määrittely

Berggrenillä havaittiin kehittyneemmän tuen tarpeen Sharepointin ja Teamsin käytössä. Painetta tuli asiakkailta.

2.
Integraatio

Simplifiedin tiimi liitettiin Berggrenin Teams-alustaan. Tämän toimenpiteen tavoitteena oli yhdistää tiimit ja huolehtia siitä, että kaikki tarpeelliset työvälineet ja toimintatavat olivat valmiina sujuvan yhteistyön varmistamiseksi.

3.
Tukiprosessien Kehittäminen

Kehitettiin tehokkaat tukiprosessit, jotka mahdollistivat nopean ja tehokkaan avun saannin päivittäisissä haasteissa. Tämä sisälsi kommunikaatiokanavan perustamisen ja vastuualueiden määrittelyn.

4.
Jatkuva tuki

Arjen pienet asiat ja isommat haasteet ratkaistaan nyt tehokkaasti Teams-viestien ja säännöllisten palaverien avulla. Simplified toimii Berggrenin jatkuvana tukena, tarjoten nopeaa apua ja neuvontaa.

Tuntuu kuin asioita kysyisi omalta kollegalta

- Mikko Pippuri, Berggren

Lopputulos

Tukea yhdellä viestillä ilman turhaa byrokratiaa

Nykyisin jokapäiväiset askareet sujuvat vaivattomasti Teamsin viestien ja puheluiden ansiosta. Yhteistyön sujuvuus ilman tarpeettomia prosesseja tai byrokratian aiheuttamaa viivettä on sen suurin etu.

Simplifiedin IT-tuen tarjoama nopeus on Berggrenin mielestä mahtava juttu kaikille - Tehokkaampaa työtä, enemmän tuloksia!


Kommunikaatio toimii kansainvälisesti ja rahaa säästyy

Simplified otti Berggrenille käyttöön Teams-puhe palvelun, koska havaittiin että siitä voi saada säästöjä. Ja mitä kävikään? Nykyään Teams-puhe palvelu säästää Berggrenille yli 1000€ kuussa operaattorikuluissa.

Kustannussäästöjä tulee vuosittain monien tuhanisen eurojen arvosta, kun ei tarvitse ostaa vastaavia palveluita isoilta konsulttitaloilta tai rekrytoida omia työntekijöitä.

Berggrenille tärkeä kommunikaatioaspekti, erityisesti kansainvälinen toimii nyt moitteetta. Kaikki ulkoinen ja sisäinen kommunikaatio toimii Teamsin välityksellä.

Teams tuki Simplified IT

"Nyt on löytynyt työelämäkumppani jonka kanssa on hauskaa"

Tulevaisuus yhdessä

Tulevaisuudessa yhteistyö jatkuu ja laajenee yli 10 000 euron säästöillä liittymä- ja viestintäratkaisuissa, jotka saadaan kehitettyä Simplifiedin kanssa ”nextille levelille".

Oikeasti mukavaa

Berggrenillä viihdytään Simplifiedin tiimin kanssa myös työpäivien ulkopuolella ja yhteistyöhön kuuluu porukalla virkistäytyminen vapaa-aikana.

IT-tuki kannattavana

IT-tukipalvelu on aito investointi ja se maksaa itsensä takaisin. Sen ansiosta saadaan kustannustehokkaasti joustavalla tavalla jatkuva tuki ja turva nopealla aikataululla käyttöön.

Mietityttääkö millä tasolla IT-ympäristönne on?

✅ varaa maksuton it-ympäristön tilannekatsaus

- Kesto 30 min
- Saat asiantuntijan arvion IT-ympäristön nykytilasta ja kehitysehdotuksia mikäli kehitettävää löytyy
- Käydään läpi tietoturva, suorituskyky ja kulut
- Ajan varaus ei sido mihinkään

Varaa aika
Juhani Aro Simplified IT


Juhani Aro, Co-founder